Kartläggningar
Unika siffror: Hushållsprodukter draglok när EMV växer – de har högst potential
Publicerad: 22 september 2022, 09:09
Dagligvaruaktörernas egna märkesvaror spänner i dag från lågpris till premiumvaror med fokus på kvalitet – och prisvärde.
Prisökningarna i butikerna gör att EMV blir allt hetare.
Nya siffror från NielsenIQ visar också att försäljningen ökar – men det ser väldigt olika ut beroende på kategori. Enligt kedjorna finns det potential att växa ännu mer.
– Mejeri och ost är är ett väldigt intressant område, säger Fredrik Zenk på Coop Sverige.
Läs om:
✓ Produktkategorierna som leder ligan – och de som backar.
✓ EMV–cheferna om varugrupper med potential att växa.
✓ Hur lanseringstakten påverkas av kristider.
✓Snabbare prisökningstakt på EMV.
I takt med att konsumenternas köpkraft har urholkats under året har dagligvarubutikerna rustat sig med kedjornas egna märkesvaror.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.