söndag2 april

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kartläggningar

Unik konsumentstatistik visar trendbrottet – varumärken trumfar butik: ”Mer multilojala”

Under årets inledande månader accelererade kundernas jakt på bäst pris på sina favoritvarumärken Data över sökhistoriken i appen Ereklamblad avslöjar kundernas sjunkande lojalitet med ”sin” butik.
Läs om:
√ Populäraste varumärket – som får kunder att byta butik.
√ Kedjornas vanligaste kampanjvaror.
√ Vilka kedjor som ökat – och minskat – antal kampanjvaror.
√ Så lirar kedjornas kampanjer med de populäraste varorna: ”Reklamblad handlar också om att inspirera kunden”

Publicerad: 1 mars 2023, 08:13

Ellen Larsson

ellen.larsson@bonniernews.se

Flera av tech-bolagen, som verkar i och omkring dagligvarubranschen, har haft en snabb tillväxt under det senaste året. Appen Ereklamblad, som samlar reklamblad från bland annat dagligvarubranschen, är en

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

CoopAxfoodBergendahlsLidl

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev