Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag05.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kartläggningar

Stor kartläggning: De värvade nya kunder och de tappade – siffror för alla kedjor och e-handeln

Publicerad: 29 Januari 2021, 09:24

Foto: Shutterstock

Coronapandemin gjorde att kundströmmarna förändrades radikalt 2020. Fysiska butiker tappade kunder – och online lyfte. ”Nätet fick sitt riktiga genombrott”, säger GFK:s analytiker Bo Engström.


Dagligvarunytt kan i samarbete med undersökningsföretaget GFK presentera exklusiva branschsiffror över butiksvarumärken och inköpskanaler som visar att e-handeln rekryterade flest köpare förra året.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.