Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kartläggningar

Stark comeback för online – se siffrorna som avslöjar lyftet: ”Tydlig återhämtning”

Publicerad: 1 oktober 2021, 07:46

E-handeln nådde ännu fler hushåll juni-augusti i år. Matilda Sundberg gör i ordning en beställning på Ica Maxi Erikslund i Västerås. Butiken är en av de främsta online inom Ica.

Foto: Thomas Ohlén

E-handeln fortsätter att locka en hel del nya kunder. Samtidig finns vinnare och förlorare i fysisk handel. Här är senaste siffrorna i branschen – aktör för aktör.

Ämnen i artikeln:

AxfoodBergendahlsCity GrossCoopHemköpIca SverigeIca MaxiIca KvantumIca SupermarketIca NäraLidlTempoWillys

Thomas Ohlén

thomas.ohlen@bonniernews.se


GFK:s månatliga kartläggning av hushållens inköp av dagligvaror visar att e-handeln nådde tre procent fler hushåll juni-augusti i år jämfört med motsvarande tre månader 2020.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev