Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kartläggningar

Seniorernas onlinesvek – här handlar de mat i stället: ”Är inte förvånad”

Publicerad: 12 november 2021, 08:12

GFK:s mätning visar att äldre hushåll förändrat sina inköp av dagligvaror. Ica Maxi och handlaren Patrick Wiberg i Kalmar är en av vinnarna.

Foto: Thomas Ohlén

E-handeln nådde fler hushåll också tredje kvartalet. Men nya siffror visar att lojaliteten sjunker mycket. Här är nya siffrorna för säljkanalerna och aktörerna.


Ämnen i artikeln:

AxfoodBergendahlsCity GrossCoopHemköpIca SverigeIca MaxiIca KvantumIca SupermarketIca NäraLidlMat.seTempoWillys

GFK:s senaste mätning av hushållens inköp av dagligvaror visar att e-handelns kundstock växte med tre procent juli-september i år jämfört med motsvarande tremånadersperiod 2020.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.