Kartläggningar
Seniorernas onlinesvek – här handlar de mat i stället: ”Är inte förvånad”
Publicerad: 12 november 2021, 08:12
GFK:s mätning visar att äldre hushåll förändrat sina inköp av dagligvaror. Ica Maxi och handlaren Patrick Wiberg i Kalmar är en av vinnarna.
Foto: Thomas Ohlén
E-handeln nådde fler hushåll också tredje kvartalet. Men nya siffror visar att lojaliteten sjunker mycket. Här är nya siffrorna för säljkanalerna och aktörerna.
Ämnen i artikeln:
AxfoodBergendahlsCity GrossCoopHemköpIca SverigeIca MaxiIca KvantumIca SupermarketIca NäraLidlMat.seTempoWillysGFK:s senaste mätning av hushållens inköp av dagligvaror visar att e-handelns kundstock växte med tre procent juli-september i år jämfört med motsvarande tremånadersperiod 2020.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration. Erbjudandet gäller ej befintliga prenumeranter.