Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kartläggningar

Ras för Icas flaggskepp – förlorade var tionde kund i butikerna: ”Ett stort tapp i penetration”

Publicerad: 8 april 2021, 05:23

Ica Maxi tappar kunder – i den fysiska butikshandeln.

Foto: Lars Welin

Ica Maxi förlorade flest kunder i butikshandeln i vintras. Därmed fortsatte den svaga trenden för Icas flaggskepp. ”Korrelationen är tydlig mellan stor butik och e-handel”, säger GFK:s analytiker Bo Engström.


Ämnen i artikeln:

City GrossCoopHemköpIca KvantumIca MaxiIca NäraIca SupermarketLidlTempoWillys

GFK:s kartläggning av hushållens inköp av dagligvaror avslöjar att Ica Maxi hade största kundtappet i den fysiska delen i december, januari och februari.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News