Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kartläggningar

Nytt nummer ute – om nya kedjan Xtra, framtidens butik och grön innovation av EMV-varor

Publicerad: 28 januari 2022, 09:12

Dagligvarunytt nummer 4, 2022.

Dagligvarunytt var först med att berätta om Coops storsatsning på nya lågpriskedjan Xtra. Läs om det och mycket annat i nya numret av Dagligvarunytt.


Coop har en svagare position bland de mest prismedvetna hushållen och nu svarar jätten med att rulla ut lågpriskedjan Xtra i hela landet. Målsättningen är 70 butiker i år. Läs flera artiklar om satsningen i nya numret av Dagligvarunytt, där flera experter och chefer inom Coop uttalar sig.

Dessutom gör vi en djupdykning i jakten på framtidens butik, där innovatörerna inom Coop, Ica, Axfood och Lidl berättar om vilka utvecklingsprojekt som har högsta prioritet. I en internationell utblick ger Alibabas Hema-supermarkets inspiration.

I tidningens nya sektion SORTIMENT tar vi en närmare titt på den kraftiga tillväxten för vegoprodukter, där det just nu bubblar kring gröna proteiner. Marknaden fortsätter att växa med allt fler typer av produkten och utvecklingen av egna märkesvaror samtidigt som efterfrågan på svensk råvara ökar.

Läs om allt detta och mycket mer i Dagligvarunytt nummer 4, 2022. 

Har du ingen prenumeration på Dagligvarunytt? Lugn, det fixar du här.
Och
här kan du som prenumerant läsa tidningen digitalt.
Är du prenumerant och behöver ett inlogg kan du få hjälp
här.

Dagligvarunytt nummer 4, 2022.

 

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik.svedjetun@bonniernews.se

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.