Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kartläggningar

Nytt nummer ute – om lågprisboomen, sociala medier och fiasko för ekologiskt

Publicerad: 18 mars 2022, 09:06

Dagligvarunytt nummer 11, 2022

Konsumenternas minskade köpkraft ger ytterligare skjuts åt lågprisaktörerna. Läs om hur dagligvaruaktörerna ställer om när krig, inflation och prischock slår mot kundernas plånböcker.

Ämnen i artikeln:

LågprisWillysLidlCoopIca SverigeIca GruppenEkologiskt

Fredrik Svedjetun

fredrik.svedjetun@bonniernews.se


Över tre sidor i tidningen berättar vi om lågprisboomen och vad som händer med kundernas köpkraft och köpvanor under den pågående krisen (läs bland annat här och här).

Dessutom fördjupar vi oss i butikernas jakt efter sommarvikarier – som i år blir tuffare än på länge (läs här och här).

I en fördjupning berättar vi också om hur butiker kan lyckas i sociala medier, där vi exemplifierar med tre spännande case (läs även här och här).

Vi går också på djupet inom området ekologiska varor – och förklarar varför försäljningen minskar i Sverige till skillnad från övriga Europa och tvärtemot dagligvaruaktörernas uttalade ambitioner.

Läs om detta och mycket mer i Dagligvarunytt nummer 11, 2022.

Har du ingen prenumeration på Dagligvarunytt? Lugn, det fixar du här.
Och
här kan du som prenumerant läsa tidningen digitalt.
Är du prenumerant och behöver ett inlogg kan du få hjälp
här.

Dagligvarunytt nummer 11, 2022

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev