Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kartläggningar

Nytt nummer ute – om Icas satsning på ”klipp”, kampen för lönsam e-handel och besök hos Xtra

Publicerad: 4 februari 2022, 08:36

Dagligvarunytt nummer 5 2022

Ica vässar sig i kampen mot Xtra och de andra lågprisutmanarna. Samtidigt kämpar dagligvarujättarna för att nå lönsamhet i e-handeln. Läs om det och mycket mer i nya numret av Dagligvarunytt.

Ämnen i artikeln:

Ica GruppenAxfoodHemköpWillysCoopLidl

Fredrik Svedjetun

fredrik.svedjetun@bonniernews.se


I nya numret av Dagligvarunytt ger ordförande Claes-Göran Sylvén och flera handlare sin syn på det allt mer intensiva lågpriskriget. Ica svarar bland annat med inköpssamarbeten och ett vässat arbete med klipp och partier i butikerna.

Lönsamhet är den stora utmaningen för dagligvaruhandelns e-handel. Vi berättar om hur de olika aktörerna jobbar för att utveckla online 2022 – med målet att tjäna pengar. Dessutom skriver Matpriskollens Ulf Mazur en analys av e-handelssatsningarna.

Hur ser Coops nya lågpriskoncept Xtra ut i butikerna? Det söker vi svaret på i ett reportage från Xtra i Trollhättan. Vi intervjuar också Peter Nordman, försäljnings- och driftchef på Coop Väst, som berättar om Xtras själ och vad butikerna ska stå för.

Läs om allt detta – och mycket mycket mer – i nya numret av Dagligvarunytt.

Har du ingen prenumeration på Dagligvarunytt? Lugn, det fixar du här.
Och
här kan du som prenumerant läsa tidningen digitalt.
Är du prenumerant och behöver ett inlogg kan du få hjälp
här.

Dagligvarunytt nummer 5 2022

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev