onsdag8 februari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kartläggningar

Nytt nummer ute – läs experternas råd i matprisupproret

Publicerad: 9 december 2022, 09:29

E-handelskunden är eftertraktad, och onlineaktörerna växlar upp för att ta marknadsandelar. Konkurrensen hårdnar när pressade konsumenter planerar att dra ner på onlineköpen. Det kan du läsa om i nya numret av Dagligvarunytt.


Monika Nilsson Lysell

monika.nilsson@bonniernews.se


Axfoods Middagsfrid har uppdaterat sitt koncept, för att klara konkurrensen från exempelvis tyska snabbväxaren Hellofresh. I nya numret av Dagligvarunytt granskas boksluten för matkasseföretagen. 

Kunderna planerar att dra ner på sina onlineköp, enligt en undersökning från GFK. För den pressade konsumenten kan leveransavgiften bli ett allt större hinder, tror Myriam Martensen på GFK. Vad hon, och vad Middagsfrids vd Malin Wiklander, tror om 2023 för e-handeln av mat får du veta i senaste Dagligvarunytt. 

De kraftiga prishöjningarna i dagligvaruhandeln väcker känslor, och Ica har hamnat i skottgluggen. Dagligvarunytt låter två kommunikationsexperter ge sin syn på hur dagligvaruhandeln behöver agera för att skaka av sig ”maffiastämpeln”. 

Läs om detta och mycket mer i Dagligvarunytt nummer 49, 2022.

Har du ingen prenumeration på Dagligvarunytt? Lugn, det fixar du här.
Och här kan du som prenumerant läsa tidningen digitalt.
Är du prenumerant och behöver ett inlogg kan du få hjälp här.

 

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev