Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kartläggningar

Nya siffror: Kundtapp för e-handeln – här är hushållen som sviker online

Publicerad: 4 januari 2022, 13:31

E-handeln tappar fart när hushållen återvänder till fysiska butiker.

Foto: Susan Berzelius

Färre kunder, sjunkande lojalitet och lägre snittkvitton. E-handeln med dagligvaror tappade fart i slutet av året. Nya siffror visar vilka hushåll som sviker online.


Ämnen i artikeln:

AxfoodBergendahlsCity GrossCoopHemköpIca SverigeIca MaxiIca KvantumIca SupermarketIca NäraMat.seMathemWillys

E-handeln exploderade i dagligvaruhandeln när coronapandemin bröt ut i mars 2020 och ett år senare var kanalandelen uppe i rekordhöga 7,8 procent av sammanlagda försäljningen enligt organisationen Svensk Dagligvaruhandels månadsindex.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.