Kartläggningar
Nya siffror: Här är kedjorna som blev vinnare när e-handeln tappade fart
Publicerad: 7 september 2021, 12:04
GFK:s kartläggning visar vilka kanaler och butiksvarumärken som vann respektive tappade kunder i sommar.
Foto: Kalle Östgren
E-handelns tidigare enorma kundtillväxt bromsar in. Samtidigt minskar kundernas lojalitet till tjänsten. Här kan du se utvecklingen för inköpskanalerna – och alla kedjor.
Ämnen i artikeln:
AxfoodBergendahlsCity GrossCoopHemköpIca SverigeIca MaxiIca KvantumIca SupermarketIca NäraLidlMathemMat.seLinas matkasseTempoWillysGFK:s löpande kartläggning av svenskarnas inköp av dagligvaror avslöjar att online fortsatte att locka fler köpare maj-juli i år jämfört med motsvarande tre månader 2020.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration. Erbjudandet gäller ej befintliga prenumeranter.