Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kartläggningar

Nya siffror: Här är kedjorna som blev vinnare när e-handeln tappade fart

Publicerad: 7 september 2021, 12:04

GFK:s kartläggning visar vilka kanaler och butiksvarumärken som vann respektive tappade kunder i sommar.

Foto: Kalle Östgren

E-handelns tidigare enorma kundtillväxt bromsar in. Samtidigt minskar kundernas lojalitet till tjänsten. Här kan du se utvecklingen för inköpskanalerna – och alla kedjor.


Ämnen i artikeln:

AxfoodBergendahlsCity GrossCoopHemköpIca SverigeIca MaxiIca KvantumIca SupermarketIca NäraLidlMathemMat.seLinas matkasseTempoWillys

GFK:s löpande kartläggning av svenskarnas inköp av dagligvaror avslöjar att online fortsatte att locka fler köpare maj-juli i år jämfört med motsvarande tre månader 2020.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News