Kundförflyttningarna i dagligvaruhandeln har aldrig varit så omfattande som nu. Dagligvarunytt kan i dag exklusivt presentera vilka matbutiker svenskarna handlade i december-februari.
Foto: Daniel Norman
Nya siffror – här är butikerna som kunderna rusar till: ”Alla pratar pris”
Dagligvaruhandeln skakas om av fortsatt skenande priser – och kundrörelserna mellan butikerna har aldrig varit så stora.
Läs om:
✓ Exceptionella lyftet för de största: ”Jagar pris.”
✓ Så många svenskar handlade hos branschens etta.
✓ Enda stormarknaden som växer: ”Trenden positiv.”
✓ Bakslagen under vintern för Icas ledande profiler.
✓ Tvärnit för uppstickaren: ”Behöver öka tillgängligheten.”
Thomas Ohlén
Dagligvarunytt kan i ett exklusivt samarbete med undersökningsföretaget GFK avslöja att lågprisprofilerade Lidl och Willys avslutade 2022 och inledde 2023 överlägset bäst i branschen.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration. Erbjudandet gäller ej befintliga prenumeranter.