Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kartläggningar

Ny kartläggning: Svenskarna otrogna mot e-handeln – men siffrorna lyfter för Lidl och Coop

Publicerad: 23 juni 2022, 07:34

Hushållen har blivit betydligt mindre lojala mot e-handeln men Lidls och Coops kunder är i stället mer köptrogna.

Foto: Susan Berzelius, Thomas Ohlén

Hushållen har blivit mer otrogna mot e-handeln. Men siffrorna pekar starkt uppåt för Lidl och Coop. Här kan du se lojaliteten utvecklas för alla kedjor.


Ämnen i artikeln:

City GrossCoopHemköpIca MaxiIca KvantumIca SupermarketIca NäraLidlLinas matkasseMathemTempoWillys

E-handeln med dagligvaror hade en remarkabel försäljningsökning under coronapandemin och rekordmånga klickade hem maten när regeringen och myndigheter uppmanade svenskarna att välja bort fysiska butiker.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev