Dagligvarunytt presenterar i dag utvecklingen kedja för kedja när kundernas prisjakt intensifieras.
Foto: Andreas Dyrberg Skog
Nu är det vilda västern på marknaden – med radikala förändringar: ”Hushållen shoppar runt”
Inflationsekonomin får hushållen att jaga lägre priser – och därmed förändras kundströmmarna radikalt.
Läs om:
✓ Jätteförflyttningen: ”De handlar i fler butiker än tidigare.”
✓ Stora och små butikerna värvar flest kunder.
✓ Ettans nya styrkebesked: ”Lyckas dessutom öka lojaliteten.”
✓ Enda kedjan som förlorar kunder.
✓ Huvudkonkurrenternas lyft: ”Kampanjer som lyckas.”
Thomas Ohlén
Dagligvarunytt kan i ett exklusivt samarbete med GFK berätta att konsumenterna har blivit avsevärt mer kampanjorienterade senaste tre månaderna.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.