onsdag8 februari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kartläggningar

Dagligvarunytt presenterar i dag utvecklingen kedja för kedja när kundernas prisjakt intensifieras.

Foto: Andreas Dyrberg Skog

Nu är det vilda västern på marknaden – med radikala förändringar: ”Hushållen shoppar runt”

Inflationsekonomin får hushållen att jaga lägre priser – och därmed förändras kundströmmarna radikalt.
Läs om:
✓ Jätteförflyttningen: ”De handlar i fler butiker än tidigare.”
✓ Stora och små butikerna värvar flest kunder.
✓ Ettans nya styrkebesked: ”Lyckas dessutom öka lojaliteten.”
✓ Enda kedjan som förlorar kunder.
✓ Huvudkonkurrenternas lyft: ”Kampanjer som lyckas.”

Publicerad: 30 november 2022, 09:02

Thomas Ohlén

thomas.ohlen@bonniernews.se

Dagligvarunytt kan i ett exklusivt samarbete med GFK berätta att konsumenterna har blivit avsevärt mer kampanjorienterade senaste tre månaderna.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

AxfoodCity GrossCoopHemköpIca MaxiIca KvantumIca SupermarketIca NäraLidlTempoWillys

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev