Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kartläggningar

Lyftet online – så lojala har kunderna blivit: ”Ingen hade kunnat förutspå det”

Publicerad: 24 maj 2021, 11:52

Östenssons är en av många dagligvaruhandlare som satsar online. Belöningen är enligt GFK bland de mest lojala kunderna i branschen.

Foto: Östenssons

E-handeln har flyttat fram positionen kraftigt senaste året. Nu är Ica Maxi enda butiksvarumärke med lojalare kunder. Här kan du se siffrorna för alla kedjor och inköpskanaler.


Ämnen i artikeln:

City GrossCoopHemköpIca MaxiIca KvantumIca SupermarketIca NäraLidlLinas matkasseMat.seMathemTempoWillys

Dagligvarunytt kan i samarbete med undersökningsföretaget GFK avslöja att hushåll som e-handlar dagligvaror har blivit mycket mer köptrogna det senaste året.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.