fredag22 september

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kartläggningar

Lågpris lockar välställda storstadskunder: ”Lättare att gå dit”

Publicerad: 12 september 2023, 07:36

Arkivbild.

Foto: Monika Nilsson Lysell

Willys – men framför allt Lidl – blir allt hetare bland medel- och höginkomsttagare. Men kedjorna möter svårigheter i relationsbyggandet. "Konsumenten kombinerar med inköp från andra butiker", säger Elin Scotford på GFK CPS.

Ämnen i artikeln:

LidlWillysAxfoodGFKMatpriser

Isidor Beslic

isidor.beslic@bonniernews.se


I spåren av den rekordhöga matprisinflationen har Lidl och Willys ökat sina kundstockar markant och bland de rikare hushållen i landets större städer syns en synbart ökad attraktion till lågprisaktörerna.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 2 446 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 3 495 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev