Kartläggningar
Lågpris lockar välställda storstadskunder: ”Lättare att gå dit”
Publicerad: 12 september 2023, 07:36
Arkivbild.
Foto: Monika Nilsson Lysell
Willys – men framför allt Lidl – blir allt hetare bland medel- och höginkomsttagare. Men kedjorna möter svårigheter i relationsbyggandet. "Konsumenten kombinerar med inköp från andra butiker", säger Elin Scotford på GFK CPS.
I spåren av den rekordhöga matprisinflationen har Lidl och Willys ökat sina kundstockar markant och bland de rikare hushållen i landets större städer syns en synbart ökad attraktion till lågprisaktörerna.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 2 446 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 3 495 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.