Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kartläggningar

Kundernas svek – så många har övergett e-handeln: ”Inte överraskad över tappet”

Publicerad: 26 augusti 2022, 12:18

Konsumenternas intresse för att köpa dagligvaror online har minskat dramatiskt senaste året. Dagligvarunytt kan i dag berätta hur stort kundtappet är för e-handlarna och vilka som sviker kanalen.

Foto: Björn Dalin

E-handeln med dagligvaror fortsätter att tappa kraftigt. Kunderna är betydligt färre och även lojaliteten sjunker. Här är kanalens skräcksiffror senaste tre månaderna.


Ämnen i artikeln:

AxfoodCity GrossCoopHemköpIca MaxiIca KvantumIca SupermarketIca NäraMathemWillys

Dagligvaruhandeln exploderade digitalt när Sverige drabbades av coronapandemin för ganska precis två och ett halvt år sedan och regeringen och myndigheter uppmanade konsumenterna att e-handla maten i stället för att

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev