onsdag22 mars

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kartläggningar

Dagligvarunytt djupdyker i last mile och gårdagens storaffär mellan Instabox och Budbee. Kommentarer från Emma Hernell, vd för HUI, Markus Trautmann, kommunikationschef på Iboxen, Ali Ghoce, vd för Gordon Delivery, Moon-Suck Song, vd för Pangora, Ann Sonne, kommunikationsdirektör på Budbee och Julian Lee, vd för Airmee. Foto: Andreas Dyrberg Skog, Getty och pressbilder

Kartläggning: Brutal tillväxt men blodröda siffror – så går det för last mile-uppstickarna

Budbee och Instabox bildar en leveransjätte som skapar en ny position på den haussade last mile-marknaden. Dagligvarunytt har kartlagt boksluten för elva av de mest tongivande bolagen som tillsammans visar en våldsam tillväxt – men även stora förluster. ”Det är fortfarande en väldigt omogen marknad. En del kommer att gå under”, säger HUI:s vd Emma Hernell.

Publicerad: 23 september 2022, 08:00

Mikael Sydner

mikael.sydner@bonniernews.se

Pandemin innebar avsevärda lyft för last mile-bolagen. Dagligvarunytts kartläggning av de mest tongivande aktörernas senast tillgängliga bokslut (2021) visar att den sammanlagda omsättningen steg med över 200 procent till nära

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Hemleverans

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev