Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kartläggningar

”Dialogen mellan Ica Sverige och handlare är väldigt bra just nu. Det var länge sedan man kände en sån här samsyn”, säger Göran Blomberg till höger. Ica-handlaren Magnus Moberg är ordförande i Ica-handlarnas Förbund.

Foto: Rebecka Rynefelt

Icas oväntade recept för att vända kundtappet – stuvar om hela intäktsmodellen

Ica skruvar på hela sin affärsmodell, för att gynna tillväxt på ett bättre sätt. Förändringarna kommer att vända tappet av marknadsandelar, tror Ica-handlarnas Förbunds vd Göran Blomberg.

Publicerad: 18 november 2022, 08:22

Monika Nilsson Lysell

Reporter

monika.nilsson@bonniernews.se

Samtidigt som Ica Sverige aviserat att man jagar kostnadsreduceringar, arbetar hela Ica inklusive Ica-handlarnas Förbund med själva affärsmodellen och hur man ska frigöra utrymme för satsningar i marknaden.  

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Icahandlarnas Förbund

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev