Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

måndag14.06.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kartläggningar

Här är strategin bakom City Gross offensiv: ”I linje med vår affärsplan”

Publicerad: 11 juni 2021, 09:46

City Gross och vd Anders Wennerberg har sänkt priserna mest i år. Offensiven är tydligast på frukt och grönsaker.

City Gross är mest prisaktivt i dagligvaruhandeln. Nu berättar uppstickarens vd om strategin. ”Vi arbetar ständigt med att säkerställa vår konkurrenskraft”, säger Anders Wennerberg.


Ämnen i artikeln:

BergendahlsCity Gross

Dagligvarunytt berättade i går att City Gross är den aktör i branschen som hittills i 2021 har justerat priserna mest bland fysiska butiker och online.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

BergendahlsCity Gross

Dela artikeln:


Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.