Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kartläggningar

Här är siffrorna som visar Axfoods lyft – enda aktör som lockar fler kunder

Publicerad: 7 januari 2022, 09:11

Axfood var enda konstellation i dagligvaruhandeln som nådde fler hushåll i slutet av 2021 jämfört med 2020. Du hittar siffror för alla butiksformat i grafiken.

Foto: Grafik: Daniel Norman

Axfood var enda aktör som lockade fler hushåll i slutet av 2021. Samtidigt minskade kundstockarna för övriga i dagligvaruhandeln. Här är utvecklingen för alla butiksvarumärken och e-handeln.


Ämnen i artikeln:

AxfoodBergendahlsCity GrossCoopHemköpIca SverigeIca MaxiIca KvantumIca SupermarketIca NäraLidlMat.seTempoWillys

Dagligvarunytt kan i samarbete med undersökningsföretaget GFK avslöja att Axfood var vinnaren i dagligvaruhandeln september-november 2021 jämfört med motsvarande period året före.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.