Kartläggningar
Här är siffrorna som visar Axfoods lyft – enda aktör som lockar fler kunder
Publicerad: 7 januari 2022, 09:11
Axfood var enda konstellation i dagligvaruhandeln som nådde fler hushåll i slutet av 2021 jämfört med 2020. Du hittar siffror för alla butiksformat i grafiken. Foto: Grafik: Daniel Norman
Axfood var enda aktör som lockade fler hushåll i slutet av 2021. Samtidigt minskade kundstockarna för övriga i dagligvaruhandeln. Här är utvecklingen för alla butiksvarumärken och e-handeln.
Ämnen i artikeln:
AxfoodBergendahlsCity GrossCoopHemköpIca SverigeIca MaxiIca KvantumIca SupermarketIca NäraLidlMat.seTempoWillysDagligvarunytt kan i samarbete med undersökningsföretaget GFK avslöja att Axfood var vinnaren i dagligvaruhandeln september-november 2021 jämfört med motsvarande period året före.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration. Erbjudandet gäller ej befintliga prenumeranter.