Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kartläggningar

Förvånande siffran – kampanjhetsen har stannat av: ”Kanske har nått en maximal nivå”

Publicerad: 22 november 2022, 13:08

”Att vara prismedveten är det nya normala”, säger Myriam Martensen. Mer än vartannat köp i kategorin varma drycker görs till kampanjpris, enligt GFK.

Foto: Pressbild / Monika Nilsson Lysell

I kundernas varukorg har andelen kampanjvaror nått en ny toppnivå, konstaterar GFK. Men ökningen ser ut att ha stannat av. ”Kanske har kedjorna nått en maximal nivå för kampanjpriser”, säger Myriam Martensen, kommersiell direktör på GFK.


Monika Nilsson Lysell

monika.nilsson@bonniernews.se


Kedjor och butiker vittnar om att kundernas sug efter varor till kampanjpris ökat kraftigt. Trenden bekräftas nu av undersökningsföretaget GFK, som tagit fram unik statistik till Dagligvarunytts läsare. 

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev