Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kartläggningar

Flopp eller succé? Så här tror konkurrenter, grannar och kunder att det kommer gå för Costco i Sverige

Kommer amerikanska Costco bli en lika stark kundmagnet som Ikea, eller kommer kunderna avskräckas av medlemskapet? Dagligvarunytt har samlat tio röster från handeln, som alla har olika bild av vilken påverkan Costcos etablering får.
✓ Skeptiske försäljningschefen: ”Vi får se om konceptet funkar”
✓ Kunden: Kommer jämföra med Lidls priser
✓ Konkurrenten: ”Gäller att vara på tå”

Publicerad: 23 september 2022, 11:21

Monika Nilsson Lysell

Reporter

monika.nilsson@bonniernews.se

Det är vardagsförmiddag och glest med kunder på Arninge handelsplats. Den enorma huskropp som för ett par år sedan inrymde Coop Forum, Systembolaget och XXL har fått nytt utseende, med

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

CostcoCoopWillysLidl

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev