Få hela storyn
Starta din prenumeration
Kartläggningar
Publicerad: 8 juni 2022, 08:42
Lidl var den fysiska aktör som höjde priserna mest i maj, visar nya siffror från Matpriskollen.
Foto: Kalle Östgren
Priserna på identiska varor steg rekordmycket i maj. Notan för hushållen blev hela fyra miljarder kronor högre. Lidl och Coop höjde mest – i fysiska butiker respektive online. Här kan du se utvecklingen aktör för aktör i dagligvaruhandeln.
Ämnen i artikeln:
MatpriskollenCity GrossCoopHemköpIca MaxiIca KvantumIca SupermarketIca NäraMathemMat.seWillysDagligvarunytt kan i ett exklusivt samarbete med undersökningsföretaget Matpriskollen berätta att priserna på identiska varor i dagligvaruhandeln steg med hela 1,4 procent i maj.
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.