Dagligvaruhandelns lågpriskedjor skördar nya framgångar – och offer. Här är siffrorna som avslöjar Willys och Lids rekordstora kundantal. Samtidigt visar nya siffror att Ica Maxi-kunder sviker stormarknaderna. Foto: Tom Fägrell
Exklusiva siffror: Lågpriskedjorna mosar Maxi – så mycket växer Willys och Lidl
Hushållens jakt på lägre priser gör att kundströmmarna i dagligvaruhandeln förändras i snabb takt.
Läs om:
✓ Willys historiska siffra – nära nästa milstolpe.
✓ Enorma tillväxten för Lidl från en redan hög nivå.
✓ Sveket från Ica Maxis kunder: ”Lägger större del hos Willys.”
✓ Kampanjerna som lyfter Hemköp och Ica Maxi.
✓ Coops prisgaranti till medlemmar: ”Kan skapa lojalitet”
Thomas Ohlén
Dagligvarunytt kan i ett exklusivt samarbete med undersökningsföretaget GFK berätta att Willys och Lidl fortsätter att vara de två hetaste koncepten i dagligvaruhandeln.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.