Kartläggningar
Exklusiva siffror – här är branschens mest prisoffensiva: ”Planerar ligga kvar där”
Publicerad: 26 augusti 2021, 07:07
Pricetrackerindex visar att Mathem och dess vd Johan Lagercrantz var en av två aktörer som låg kvar på samma prisnivå i juli.
Foto: Miriam Järlesjö
Priserna på identiska dagligvaror ökade marginellt i juli. Två av branschens koncept låg kvar på samma nivå. Här kan du se utvecklingen för varje butiksvarumärke.
Dagligvarunytt kan i samarbete med undersökningsföretaget Matpriskollen berätta att priserna på identiska dagligvaror ökade med bara 0,1 procent i juli – i fysiska butiker respektive på nätet.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration. Erbjudandet gäller ej befintliga prenumeranter.