fredag22 september

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kartläggningar

Dramatiska siffror: Sensationellt tapp för succékedjorna

Publicerad: 31 augusti 2023, 05:54

Lidl och Willys har värvat rekordmånga kunder sedan slutet av 2021. Men den tidigare starka tillväxten har bromsat in. Siffror som Dagligvarunytt kan presentera exklusivt i dag visar att antalet köpare minskar.

Foto: Monika Nilsson Lysell

Willys och Lidl har länge haft exceptionella framgångar. Men senaste månaderna har kedjorna tappat kunder. Här är nya grafiken som visar på sensationella trendbrottet.

Ämnen i artikeln:

WillysLidlGFKMatpriser

Thomas Ohlén

thomas.ohlen@bonniernews.se


GFK:s kartläggningar av hushållens inköp av dagligvaror avslöjar att Lidl och Willys har haft utan jämförelse starkast kundtillväxt i branschen sedan slutet av 2021.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 2 446 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 3 495 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev