Kartläggningar
Dramatiska siffror: Sensationellt tapp för succékedjorna
Publicerad: 31 augusti 2023, 05:54
Lidl och Willys har värvat rekordmånga kunder sedan slutet av 2021. Men den tidigare starka tillväxten har bromsat in. Siffror som Dagligvarunytt kan presentera exklusivt i dag visar att antalet köpare minskar.
Foto: Monika Nilsson Lysell
Willys och Lidl har länge haft exceptionella framgångar. Men senaste månaderna har kedjorna tappat kunder. Här är nya grafiken som visar på sensationella trendbrottet.
GFK:s kartläggningar av hushållens inköp av dagligvaror avslöjar att Lidl och Willys har haft utan jämförelse starkast kundtillväxt i branschen sedan slutet av 2021.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 2 446 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 3 495 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.