Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kartläggningar

Dagligvarunytt kan i dag publicera siffror som visar på en dramatisk utveckling vad gäller kundströmmar mellan butikerna.

Montage: Andreas Dyrberg Skog

Dramatiska siffror – höjda priser får svenskarna att välja nya butiker: ”De gynnas ännu mer”

Högre priser på el, drivmedel och mat och kraftigt höjd ränta får hushållen att intensifiera jakten på lägre priser. Dagligvarunytt kan i dag presentera siffror visar på en dramatisk utveckling när det gäller kundströmmarna mellan butikerna.
Läs om:
✓ Kundstockens storlek – aktör för aktör.
✓ Kedjorna som når rekordmånga svenskar.
✓ Utmanarens osannolika kvartalslyft.
✓ Konkurrenterna som hotar Ica Maxi i toppen.
✓ Coops stora vändning – tack vare nya kedjan.
– Den som kan leverera vad kunderna vill ha i dag är vinnare, säger GFK:s analytiker Bo Engström.

Publicerad: 28 september 2022, 08:41

Thomas Ohlén

Reporter

thomas.ohlen@bonniernews.se

Dagligvarunytt kan i ett exklusivt samarbete med undersökningsföretaget GFK avslöja att de två lågprisprofilerade dagligvarukedjorna Willys och Lidl aldrig tidigare har nått så många konsumenter under en tremånadersperiod som juni-augusti

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

AxfoodCity GrossCoopHemköpIca MaxiIca KvantumIca SupermarketIca NäraLidlTempoWillys

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev