fredag22 september

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kartläggningar

Kundströmmarna är rekordstora i dagligvaruhandeln – på grund av den fortsatt höga matprisinflationen. GFK:s nya siffror avslöjar hur många kunder som de 13 största butiksvarumärkena lockar.

Foto: Daniel Norman

Dramatiska rycket – så historiskt stort är avståndet mellan Willys och Ica Maxi

Inflationen får kunderna att jaga lägre priser och klipp. Därmed lockar kedjorna nya och fler kunder. Det visar en exklusiv kartläggning från GFK.
Läs om:
✓ Alla siffrorna – så många handlar i 13 största kedjorna.
✓ Ettans exceptionella lyft: ”Bekräftar det vi upplever”.
✓ Gigantiska skillnaden mellan Willys och Ica Maxi.
✓ Lidls kamp mot Ica: ”Fungerar i dagens situation.”
✓ Jätteexpansion för Xtra – så hårt slår den mot Coop.

Publicerad: 2 juni 2023, 05:52

Thomas Ohlén

thomas.ohlen@bonniernews.se

Dagligvarunytt, tidningen Market och läsarna presenterade på torsdagen Thomas Evertsson som mäktigaste personen i hela detaljhandeln men det är inte enda framgången för Willys mångårige vd.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 2 446 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 3 495 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

AxfoodCity GrossCoopHemköpIca KvantumIca MaxiIca NäraIca SupermarketLidlTempoWillysWillys Hemma

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev