Kundströmmarna är rekordstora i dagligvaruhandeln – på grund av den fortsatt höga matprisinflationen. GFK:s nya siffror avslöjar hur många kunder som de 13 största butiksvarumärkena lockar.
Foto: Daniel Norman
Dramatiska rycket – så historiskt stort är avståndet mellan Willys och Ica Maxi
Inflationen får kunderna att jaga lägre priser och klipp. Därmed lockar kedjorna nya och fler kunder. Det visar en exklusiv kartläggning från GFK.
Läs om:
✓ Alla siffrorna – så många handlar i 13 största kedjorna.
✓ Ettans exceptionella lyft: ”Bekräftar det vi upplever”.
✓ Gigantiska skillnaden mellan Willys och Ica Maxi.
✓ Lidls kamp mot Ica: ”Fungerar i dagens situation.”
✓ Jätteexpansion för Xtra – så hårt slår den mot Coop.
Thomas Ohlén
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 2 446 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 3 495 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.