onsdag27 september

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kartläggningar

Willys har stora framgångar – med högre försäljning och starkare lönsamhet. ”Willys är en helt annan kedja än för tio år sedan”, säger Hemköpshandlarnas starke man Samir Cherif.

Foto: Susan Berzelius

Därför vinner Willys slaget om kunderna: ”Har gjort en enorm resa”

Willys har senaste åren skakat om dagligvaruhandeln. Försäljningen lyfter. Liksom lönsamheten. Men vad gör Willys så bra? Vad får Ica-handlare att ropa efter ett eget lågpriskoncept? Och hur vinner man matchen lokalt?
Fyra branschexperter, en handlare inom samma koncern och en konkurrent på Ica ger svaren.
Läs om:
✓ Därför växer Willys så mycket
✓ De ”råare” butikerna
✓ Lönsamma satsningen på EMV
✓ Prisgapet till Ica Maxi
✓ Framgången hos de mest prismedvetna
✓ Hemköp-profilens hyllning
✓ Ica Maxi-handlarens segerrecept

Publicerad: 14 oktober 2021, 06:18

Thomas Ohlén

thomas.ohlen@bonniernews.se

Dagligvarunytt har granskat Axfoods kvartalsrapporter sedan 1 januari 2016 och bland annat kartlagt dotterbolaget Willys försäljning, tillväxttakt, ekonomiskt utfall och hur nätverket av butiker har förändrats de här åren.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 2 446 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 3 495 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

WillysAxfoodHemköpIca Maxi

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev