Willys har stora framgångar – med högre försäljning och starkare lönsamhet. ”Willys är en helt annan kedja än för tio år sedan”, säger Hemköpshandlarnas starke man Samir Cherif.
Foto: Susan Berzelius
Därför vinner Willys slaget om kunderna: ”Har gjort en enorm resa”
Willys har senaste åren skakat om dagligvaruhandeln. Försäljningen lyfter. Liksom lönsamheten. Men vad gör Willys så bra? Vad får Ica-handlare att ropa efter ett eget lågpriskoncept? Och hur vinner man matchen lokalt?
Fyra branschexperter, en handlare inom samma koncern och en konkurrent på Ica ger svaren.
Läs om:
✓ Därför växer Willys så mycket
✓ De ”råare” butikerna
✓ Lönsamma satsningen på EMV
✓ Prisgapet till Ica Maxi
✓ Framgången hos de mest prismedvetna
✓ Hemköp-profilens hyllning
✓ Ica Maxi-handlarens segerrecept