Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kartläggningar

Willys har stora framgångar – med högre försäljning och starkare lönsamhet. ”Willys är en helt annan kedja än för tio år sedan”, säger Hemköpshandlarnas starke man Samir Cherif.

Foto: Susan Berzelius

Därför vinner Willys slaget om kunderna: ”Har gjort en enorm resa”

Willys har senaste åren skakat om dagligvaruhandeln. Försäljningen lyfter. Liksom lönsamheten. Men vad gör Willys så bra? Vad får Ica-handlare att ropa efter ett eget lågpriskoncept? Och hur vinner man matchen lokalt?
Fyra branschexperter, en handlare inom samma koncern och en konkurrent på Ica ger svaren.
Läs om:
✓ Därför växer Willys så mycket
✓ De ”råare” butikerna
✓ Lönsamma satsningen på EMV
✓ Prisgapet till Ica Maxi
✓ Framgången hos de mest prismedvetna
✓ Hemköp-profilens hyllning
✓ Ica Maxi-handlarens segerrecept

Publicerad: 14 oktober 2021, 06:18

Thomas Ohlén

Reporter

thomas.ohlen@bonniernews.se

Dagligvarunytt har granskat Axfoods kvartalsrapporter sedan 1 januari 2016 och bland annat kartlagt dotterbolaget Willys försäljning, tillväxttakt, ekonomiskt utfall och hur nätverket av butiker har förändrats de här åren.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

WillysAxfoodHemköpIca Maxi

Dela artikeln: