onsdag22 mars

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kartläggningar

Tempo hade procentuellt största kundlyftet i dagligvaruhandeln i fjol. Fredrik Rosengren driver expansiva Tempo i Valla och är ordförande för handlarna.

Foto: Thomas Ohlén

Branschens största lyft – Tempo värvade flest kunder: ”Vi har höjt lägstanivån”

Tempo var raketen i dagligvaruhandeln förra året. Ingen annan kedja lockade lika många nya kunder. ”Vi har fått in fina butiker med duktiga handlare”, säger handlarprofilen Fredrik Rosengren.

Publicerad: 16 mars 2022, 08:21

Thomas Ohlén

thomas.ohlen@bonniernews.se

VALLA. Dagligvarunytt avslöjade tidigare i veckan att Willys nådde nära två av tre hushåll i fjol men GFK:s årssiffror visar samtidigt att en annan kedja inom Axfood rekryterade procentuellt flest nya köpare. 

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

TempoHemköpAxfood

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev