Investeringar
Uppstickaren tar in 25 miljoner – vill in på nya marknader
Publicerad: 9 augusti 2022, 11:57
Picsmart plockar varor på den lokala butiken och levererar hem till dörren. Foto: Pressbild
Med fast avgift, egen personal och samarbete med Ica och Hemköp har företaget Picsmart hittat sin marknad för hemleverans av mat. Nu tar bolaget in 25 miljoner kronor i en nyemission, skriver Di digital.
Picsmart som grundades 2019 har ökat sin omsättning från omkring tre miljoner kronor till drygt tio miljoner kronor. Det säger bolagets vd och grundare Christopher Heybroek i en intervju med Dagens industri.
Picsmart erbjuder hemleverans av mat från lokala Hemköp och Icabutiker. Plock och leverans sköts av Picsmarts personal och fordon. I dag erbjuds tjänsten i Örebro, Århus och Storstockholm men företaget vill expandera.
Genom en nyemission har Picsmart tagit in 25 miljoner kronor, vilket möjliggör en expansion till fler städer och på sikt till fler länder.
– Det ligger i vår strategiska plan att växa inom Norden, säger Christopher Heybroek till Di digital.
LÄS MER: Magnus drabbades av buggarna i Icas e-handel – tvingades vänta i ett halvår: ”Vill ligga i framkant”