Investeringar
Stjärnkock ska lyfta Lidls nya satsning: ”Matriket ett bra alternativ”
Publicerad: 28 april 2023, 08:13
Markus Aujalay.
Foto: Pressbild
Tv-kocken blir ambassadör för Lidls nya satsning på svenskproducerat.
Ämnen i artikeln:
LidlLidl har stuvat om i sin marknadsföring och ska nu samla alla svenskproducerade produkter under ett gemensamt varumärke – "Matriket".
Nu meddelar kedjan att man knutit tv-kocken Markus Aujalay till sig som ambassadör för satsningen. Han är bland annat känd från programmet "Sveriges mästerkock" i TV4.
LÄS OCKSÅ: Stor kartläggning: Så går Ica Kvantum – nyckeltal för alla 129 butiker
– Det känns fantastiskt kul att vi nu får inleda ambassadörskapet med Markus. Han är en av landets mest välrenommerade kockar. Med ambassadörskapet ser vi fram emot att dra nytta av hans expertis om råvaror och kvalitet samtidigt som vi gör det enklare för kunder att hitta noggrant utvalda produkter av hög kvalitet till branschens bästa pris, säger Robert Stekovic, inköps- och marknadsdirektör på Lidl Sverige, i en kommentar.
– Det här är en del i vårt mål att fortsätta inspirera till sprudlande matglädje i de svenska hushållen, fortsätter han.
Markus Aujalay kommer att medverka i flera av Lidls reklamkampanjer framöver. Bland annat ska han medverka i en serie i tre delar där han ska besöka Lidls svenska leverantörer.
– Att laga god och bra mat utan att behöva tänka på plånboken är enkelt. Under mina många år som kock och krögare har den största utmaningen därför varit att laga mat av hög kvalitet som smakar mer än det kostar. Matriket är ett bra alternativ för de som vill laga mat med svenska råvaror av hög kvalitet till en rimlig peng. Därför kan jag stolt säga att jag nu är ambassadör för Matriket, säger Markus Aujalay i en kommentar.
LÄS OCKSÅ: Nya siffror – här är kundernas tydliga dom i priskriget: ”Superstark tillväxt”