Investeringar
Lista: Här är dagligvarujättarna som ökar och minskar reklamköpen mest under 2021
Publicerad: 20 oktober 2021, 11:58
Handeln – Sveriges mest reklamintensiva bransch – skiftar kanaler i medieinvesteringarna. Foto: Hakon Media / Creative Commons, Mats Lundqvist
Släppta restriktioner öppnar ett nytt läge – nu styr handeln om reklamsatsningarna. Här är siffrorna som visar trenderna. ”Under 2021 skruvar vi upp investeringarna”, säger Linda Klar, Coop Sverige.
Medieåret inleddes avvaktande, tog sedan fart och fyra trender syns:
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration. Erbjudandet gäller ej befintliga prenumeranter.