Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Investeringar

Lista: Här är dagligvarujättarna som ökar och minskar reklamköpen mest under 2021

Publicerad: 20 oktober 2021, 11:58

Handeln – Sveriges mest reklamintensiva bransch – skiftar kanaler i medieinvesteringarna.

Foto: Hakon Media / Creative Commons, Mats Lundqvist

Släppta restriktioner öppnar ett nytt läge – nu styr handeln om reklamsatsningarna. Här är siffrorna som visar trenderna. ”Under 2021 skruvar vi upp investeringarna”, säger Linda Klar, Coop Sverige.


Ämnen i artikeln:

Ica GruppenCoopWillysHemköpLidlCity GrossMathemMat.se

Medieåret inleddes avvaktande, tog sedan fart och fyra trender syns:

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.