Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Investeringar

Konkurrenterna knappar in på Ica – så investerar aktörerna i reklam: ”Vi växer snabbast”

Publicerad: 5 april 2022, 12:14

Lidl ökar sin reklambudget rejält.

Foto: Miriam Järlesjö, Shutterstock

Dagligvaruhandelns reklamutgifter ökar. Ica har länge varit störst i klassen – men nu knappar konkurrenterna in. ”Vi växer snabbast i branschen”, säger Lidls marknadschef Fredrik Marmbrandt.


Ämnen i artikeln:

Ica SverigeWillysHemköpCity GrossCoopLidl

Dagligvaruhandelns reklamutgifter ökade med 5,3 procent under 2021 till sammanlagt 2,6 miljarder kronor.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.