Investeringar
Kedjorna växlar upp – när kampen om kunderna hårdnar: ”Måste behålla marknadsandelar”
Publicerad: 20 februari 2023, 12:28
Johan Öhlin, marknadschef på Coop Sverige, och Josefin Lundmark, marknadsdirektör på Ica Sverige.
Foto: Press
Dagligvaruhandlarna drog ned på bruttoinvesteringarna i reklam under 2022. Men aktörerna signalerar nu ökade utgifter – i kampen om marknadsandelar. Läs om:
✓ Viktiga reklamperioden lyfter butiksförsäljningen
✓ Aktören som simmade mot strömmen 2022
✓ Nytt fokus i mediemixen
✓ Reklamsiffror för alla bolag
✓ Coops och Icas strategi 2023
– I dag satsar alla, säger Johan Öhlin, marknadschef på Coop Sverige.
Bruttoinvesteringarna i reklam och marknadsföring minskade bland handelns aktörer under 2022, enligt siffror från Sifo som Dagligvarunytt tagit del av.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.