Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag05.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Investeringar

Här är Bergendahls drag – för att växa mer: ”Bli ännu bättre på att se saker med kundernas ögon”

Publicerad: 1 Februari 2021, 07:21

Foto: Bergendahls Food

Bergendahls Food organiserar om på kontoret i Hässleholm. Syftet är att möta kundbehoven bättre – i dag och i morgon. ”Samtidigt ska vi jobba närmare leverantörerna”, säger nya inköps- och sortimentsdirektören Amelie de Geer.


Ämnen i artikeln:

Bergendahls

Dagligvarunytt kan berätta att Bergendahls Food möblerar om i delar av organisationen från och med 1 februari.

Drygt 100 personer påverkas.

– Stora skillnaden är att vi ska jobba som en helhet för att bli ännu bättre på att se saker och ting med kundernas ögon, säger Amelie de Geer entusiastiskt till Dagligvarunytt.

Frukt, grönt och blommor är första tydliga exemplet på förändringen hos Bergendahls Food.

Kimberley Wintmo har rekryterats som chef – och tillträder sin tjänst redan under måndagen.

– Förbättringspotentialen är stor för den här kategorin och i Kimberley WIntmo får vi in en väldigt duktig person.

Bergendahls Food tänker parallellt bli en mer attraktiv partner för leverantörerna.

Kampanjarbetet knyts närmare dessa och kampanjer blir därtill eget affärsområde.

– Det känns väldigt inspirerande att driva kampanjer tillsammans leverantörerna, säger Amelie De Geer.

Amelie de Geer har en lång karriär på Coop i Danmark men värvades i juni förra året till Bergendahls Food av relativt nya vd:n Håkan Åkerström.

Rekryteringen var en viktig pusselbit i bygget av ett nytt ledningsteam på Bergendahls Food.

– Jag har alltid haft ett gott öga till City Gross och vad kedjan står för. Jag gillar satsningen på svensk kött, att man är rebellisk och har en familjeanknytning. Då finns förutsättningar att agera snabbt och åstadkomma saker.

Bergendahls Food och City Gross presterade 2020 sitt främsta år någonsin.

– Det gick ganska knackigt tidigare så det är roligt att få vara en del i den här vändningen. Coronapandemin spelar förstås in men jag ser att det görs väldigt mycket annat bra här, säger Amelie De Geer.

 

Thomas Ohlén

Reporter

thomas.ohlen@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

Bergendahls

Dela artikeln:


Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.