Investeringar
Expertens kritik mot branschens agerande: ”Kan skada varumärket”
Publicerad: 20 februari 2023, 12:46
Arkivbild.
Foto: Lars Welin
Det finns mycket att vinna på att öka medieinvesteringarna i lågkonjunktur, enligt Sveriges Annonsörer. Men prisfokuserade kampanjer är sällan rätt recept. ”Försäljningsökningen kannibaliserar egentligen på framtida omsättning”, säger vd Hanna Riberdahl.
Annonsmarknadens utveckling var generellt sett god under 2022, enligt intresseorganisationen Sveriges Annonsörer. Men under det avslutande kvartalet syntes en viss avmattning.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 2 446 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 3 495 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.