fredag22 september

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Investeringar

Expertens kritik mot branschens agerande: ”Kan skada varumärket”

Publicerad: 20 februari 2023, 12:46

Arkivbild.

Foto: Lars Welin

Det finns mycket att vinna på att öka medieinvesteringarna i lågkonjunktur, enligt Sveriges Annonsörer. Men prisfokuserade kampanjer är sällan rätt recept. ”Försäljningsökningen kannibaliserar egentligen på framtida omsättning”, säger vd Hanna Riberdahl.


Isidor Beslic

isidor.beslic@bonniernews.se


Annonsmarknadens utveckling var generellt sett god under 2022, enligt intresseorganisationen Sveriges Annonsörer. Men under det avslutande kvartalet syntes en viss avmattning.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 2 446 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 3 495 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev