måndag27 mars

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Investeringar

Braksuccé för Lidl – trots bantad reklambudget: ”Har blivit en riktig homerun”

Publicerad: 20 februari 2023, 12:41

Lidl firar framgångar med sin senaste kampanj ”Sån är Lild.”

Foto: Pressbild

Willys, City Gross och Lidl minskade sina investeringar i reklam under 2022. Nu delar de med sig av strategierna 2023 – och Lidl avslöjar hur prisade kampanjen ”Sån är Lidl” slagit ut. ”Vi är mitt i vår varumärkesresa”, säger marknadschef Fredrik Marmbrandt.

Ämnen i artikeln:

LidlCity GrossWillys

Isidor Beslic

isidor.beslic@bonniernews.se


Lågprisaktören Lidl minskade sin reklambudget kraftigt med 23 procent under 2022 jämfört med 2021. Under fjolåret låg bruttoinvesteringarna på sammanlagt drygt 264 miljoner kronor, enligt Sifo.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev