Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Investeringar

Axfoods matkasse växlar upp: ”Helt nytt erbjudande”

Publicerad: 24 november 2022, 14:00

Malin Wiklander, vd Middagsfrid.

Foto: Axfood

Axfood-ägda matkassebolaget Middagsfrid får ett omfattande ansiktslyft. ”Ett helt nytt erbjudande som våra kunder möts av”, säger vd Malin Wiklander.

Ämnen i artikeln:

AxfoodMatkassar

Isidor Beslic

isidor.beslic@bonniernews.se


Middagsfrid lanserar en ny e-handelsplattform, ny leveranslösning för hemleveranser och mer flexibla måltidslösningar i en ambition att lyfta kunderbjudandet.

LÄS OCKSÅ: Unik kartläggning: Sveriges 100 största butiksbolag 2022 – här är hela listan 

– När vi nu lanserar nästa version av Middagsfrid har vi inte bara stärkt upp vår tekniska plattform och våra leveranser, utan också lyssnat till vad våra kunder vill se hos en modern matkasseleverantör. Vi bygger vidare på Middagsfrids själ – med fokus på goda recept och riktigt bra mat, men utvecklar erbjudandet med mer variation, ökad enkelhet, och erbjuder nu hälsosamma och flexibla matkassar över större delen av landet, säger Malin Wiklander, vd för Middagsfrid, i ett pressmeddelande.

Affärsidén ligger fast, men med en ny sajt och med ny grafisk profil har man nu nått slutet av en ”stor förändringsresa”, enligt pressmeddelandet.

Därutöver har ”stora förbättringar” skett i bakomliggande led, med ett nytt eget lager i Årsta i Stockholm och ett nyligen ingånget leveranssamarbete med last mile-bolaget Gordon Delivery.

– Sammantaget är det ett helt nytt erbjudande som våra kunder möts av, där basen i riktigt bra och hälsosam mat fortfarande står i centrum och alla kan känna igen sig i. Med enklare, mer inspirerande och lättlagade recept, förpackningar i anpassade storlekar och en enkelhet att välja både vilka rätter du vill ha och kombinera samt hur många dagar du vill ha dem tror och hoppas vi att våra trogna kunder ska uppskatta de stora förbättringarna, samtidigt som vi lockar många nya kunder, säger Malin Wiklander. 

LÄS OCKSÅ: Att driva obemannat är ingen ”dans på rosor”: Så går det för koncepten – bolag för bolag 

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev