Index
Trots hetsen – kampanjerna tvärbromsar: "Enorm press"
Publicerad: 15 december 2022, 11:22
Ica tappar allt fler kunder till Lidl och Willys i spåren av matprisinflationen, enligt en ny undersökning. Men trots att kunderna letar låga priser minskar kampanjtrycket i handeln. "Det är en tvärbromsning", säger Ulf Mazur, vd på Matpriskollen.
Årets stora prisökningar generar tydliga förändringar i kundernas köpmönster, enligt en ny konsumentundersökning där cirka 1000 användare hos Matpriskollen gett svar på frågor om sina köpbeteenden.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.