Index
Siffrorna avslöjar: Här är kedjan som kunderna väljer bort – nio gånger av tio
Publicerad: 17 februari 2023, 09:24
Lidl hade ett mycket starkt 2022 och var en magnet bland svenskarna. Köparna blev många fler men samtidigt är de otrogna och sprider inköpen. Kedjans kunder lägger 88 procent av handlingen hos någon annan aktör.
Dagligvarubutikernas kunder har blivit mer otrogna. Lidls lägger 88 procent av köpen hos konkurrenter. Här är GFK-siffrorna som avslöjar låga lojaliteten – kedja för kedja.
Ämnen i artikeln:
AxfoodCity GrossCoopHemköpIca MaxiIca KvantumIca SupermarketIca NäraLidlTempoWillysDagligvarunytt avslöjade i går vilka kedjor och profiler i dagligvaruhandeln som värvade och tappade kunder 2022 – och kan i dag presentera statistik som visar att konsumenterna lägger bara en
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.