Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Index

Matbutikerna tappar besökare – ett köp online raderar två fysiska

Publicerad: 1 juli 2021, 10:17

De fysiska butikerna tappar försäljning när e-handeln växer.

Foto: Susan Berzelius

Kunderna gör större köp i e-handeln än i butikerna. Ett köp i e-handeln motsvarar åtminstone två normala butiksköp. Här är siffrorna som visar dagligvaruhandelns utveckling i alla kanaler.


Ämnen i artikeln:

City GrossCoopHemköpIca KvantumIca MaxiIca SupermarketLidlTempoWillys

Dagligvarunytt kan i samarbete med undersökningsföretag GFK visa att dagligvarubutikerna tappar besökare. 

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News