Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Index

Lidls lyft första kvartalet – så många värvade kedjan: ”Fler är medvetna om pris och värde”

Publicerad: 12 maj 2022, 07:27

Foto: Pelle Lundberg

Hushållens ökade prisfokus gjorde Lidl till hetaste kedjan första kvartalet 2022. Här är bevisen – i form av fler kunder, högre lojalitet och ökade snittkvitton. ”Prishöjningarna accelererar utvecklingen”, säger landschefen Johan Augustsson.


Ämnen i artikeln:

Lidl

Dagligvarunytt kan i ett exklusivt samarbete med undersökningsföretaget GFK berätta att alla nyckeltal pekade uppåt för Lidl januari-mars i år.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Lidl

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.