Index
Lidls lyft första kvartalet – så många värvade kedjan: ”Fler är medvetna om pris och värde”
Publicerad: 12 maj 2022, 07:27
Foto: Pelle Lundberg
Hushållens ökade prisfokus gjorde Lidl till hetaste kedjan första kvartalet 2022. Här är bevisen – i form av fler kunder, högre lojalitet och ökade snittkvitton. ”Prishöjningarna accelererar utvecklingen”, säger landschefen Johan Augustsson.
Ämnen i artikeln:
LidlDagligvarunytt kan i ett exklusivt samarbete med undersökningsföretaget GFK berätta att alla nyckeltal pekade uppåt för Lidl januari-mars i år.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.