Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Index

Exklusiva siffror – så många fler klickar med e-handeln: ”Rimligt tro att en hel del fortsätter”

Publicerad: 30 Mars 2021, 10:52

Östenssons är en av många aktörer som växlar upp online.

Foto: Östenssons

E-handeln var hetast i vinter och nådde en tredjedel av hushållen. Lidl var enda kedja som lyckades att öka den fysiska kundstocken. ”Lågprisprofilen är stark”, säger GFK:s analytiker Bo Engström.


Ämnen i artikeln:

City GrossCoopHemköpIca KvantumIca MaxiIca NäraIca SupermarketLidlTempoWillys

Dagligvarunytt kan i samarbete med undersökningsföretaget GFK berätta att antalet hushåll som e-handlade dagligvaror ökade kraftigt november-januari jämfört med motsvarande kvartal året innan.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.