Få hela storyn
Starta din prenumeration
Index
Publicerad: 30 Mars 2021, 10:52
Östenssons är en av många aktörer som växlar upp online.
Foto: Östenssons
E-handeln var hetast i vinter och nådde en tredjedel av hushållen. Lidl var enda kedja som lyckades att öka den fysiska kundstocken. ”Lågprisprofilen är stark”, säger GFK:s analytiker Bo Engström.
Dagligvarunytt kan i samarbete med undersökningsföretaget GFK berätta att antalet hushåll som e-handlade dagligvaror ökade kraftigt november-januari jämfört med motsvarande kvartal året innan.
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.