Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Index

Exklusiv kartläggning: Så otrogna är kedjornas kunder – här är siffrorna för alla stora butikskoncept

Publicerad: 19 mars 2021, 06:23

Ica Maxi har mest lojala kunder men dessa lägger 75 procent av sina utgifter för dagligvaror hos konkurrenter.

Foto: Thomas Ohlén

Hushållen fortsätter att sprida inköpen till ett flertal butiksvarumärken. Ica Maxi har högst lojalitet – men den ligger på bara 25 procent. ”Kedjornas potential är att göra sina kunder mer trogna”, säger GFK:s analytiker Bo Engström.


Ämnen i artikeln:

City GrossCoopHemköpIca KvantumIca MaxiIca NäraIca SupermarketLidlTempoWillys

GFK:s stora kartläggning av hushållens inköp av dagligvaror i fysiska butiker avslöjar att sex av de tolv mest kända butiksvarumärkena nådde över hälften av konsumenterna vid minst ett tillfälle 2020.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News